Jumaat, 12 April 2013

Menggapai Impian: Canon EOS 600D

Nota:  Dicoret pada 23 Mac 2013 di Meraung tak tentu pasal

Nikon - D3100, D5100, D3200
Canon - EOS 1100D, EOS 600D
Di atas ini antara Model yang menjadi pilihan aku bersesuaian dengan bajet aku yang ciput tu...
yuhhuuuu~~!!!!!!!!!! akhirnya DSLR yang aku beli ialah Canon EOS 600D.



Lumix punya cleaning kit pun aku mintak juga....



Menggapai Impian: Canon EOS 600D!!!


Harga: sebelum beli (RM1800) ni memang bajet aku la...
           Tapi.........lepas beli harganya jadi RM2260...hu terlebih sudah..hu  Sebab aku tambahlens Tamron 18-200mm + Lens Protector


Corat-Coret



Alhamdulillah, Setelah bertahun memasang impian melangit, akhirnya sejibik Dslr berjaya juga dibaham...  Lebih kurang dua minggu juga aku menngusyar kedai yang paling murah. Siang malam sampai tak tidur duk cari maklumat kamera terbaik sesuai dengan bajet aku yang ciput ni..


Dalam hidup aku ni benda paling susah sekali adalah mengeluarkan duit..hu  Almaklumlah, nak beli DSLR  mesti lah harganya Ribu-riban kan???  sampai berpeluh dahi kot... Tapi tidak mengapa asalkan niat dihati tercapai jua..

Sebenarnya aku langsung takde kemahiran fotografi pun, tapi minat nak ambil gambar cun melecun tu adelah... tapi "Aiman tak kisah" janji aku dah ada apa yang orang lain ramai idam-idamkan.

Ramai juga kawan-kawan yang bertanya sebab aku beli DSLR,  so aku pun jawab jelah tak tahu..he Bagi aku, tak penting kenapa aku kena memiliki DSLR tapi yang paling penting Kepuasan.. aku rasa puas memiliki apa yang aku nak walaupun sebenarnya aku ZERO langsung bab-bab foto memoto ni...

Akiu beli Encik Canon EOS 600D ni kat Perangin Mall orang penang tahu la kot.. Habis Semua kedai aku terjah. Tapi model yang sama tapi harganya mahal so aku beli jelah yang ni, kat  kedai brader tu...Tapi apa yang best brader ni kasi "Unlimited Warranty" kira macam "Available seumur hidup" gitu..ntah ye ntah tidak...hu Paling best mintak semua benda sabgai gift..he


Aku Jahat Sangat

Syarat dalam hidup aku " Kalau aku habes duit orang lain pun kena habis duit!!!"
Teknik yang aku gunakan untuk menghabeskan duit orang lain especially adalah melalui pujuk rayu..hak3 Padan muka member ku tu, sape suruh dia rajen sangat ikut aku.. Last-last Camera Mirelless menjadi santapan member aku tu. Model Olympuss..Walaupun dia tak de duit time tu, aku sanggup menjadi banker dengan menghadiahkan pinjaman sebanyak RM900, untuk mencapai niat licik aku.. so takla aku abes duit sorang-sorang kan...hak3!!!!!!

Bukan seorang sahabat aku yang menjadi mangsa permainan gelap aku ni tapi dua orang... Sahabat aku yang lagi sorang ni berjaya dihasut untuk membeli Camera compact Nikonberharga RM450.. Semangat gila aku terang kat dia kemera ni bagus la ape... padahal aku bukan tahu pun bab-bab kemera an.. Aku cakap kat dia, kemera tu best ade wifi, touch screen la bagai, and murah la ape... ha3. Seronok wooo jadi pemujuk rayu yang penting Happy!!!!

Dah dapat Encik Canon aku ni apa lagi...........aku terus jek buat pengembaraan fotografi malam tu juga!!!!!!
 kat bawah ni adalah hasil yang ntah pape aku ambik... AMARAN: Tengok boleh, kutuk jangan!!!!!

.................................................................................................................................................................

Hasil Pertama Budak Baru pegang Camera!!!!


teknik yang diajar oleh Sifu kami... Malangnya xberapa nak jadi..


teknik yang sama digunakan.

CUBAAN RAKAMAN TENGAH MALAM
..........................................................................


Cubaan mengaplikasi...hu Jambatan Pulau Pinang tidak berjaya diambil dengan baik.


yang ni pun sama....


masih mencuba....


Try ambil gambar bunga plak....


tukar mode tibe-tibe jadi camni plak..hu


main hentam jek......


.....................................

jom g makan dulu...


ermm...sedap nyer...


xmenyelerekan.....


Da...jom balik..!



P/s: ade sapa-sape boleh tolong aku belajar fotografi x????


Tiada ulasan:

Catat Ulasan