Jumaat, 12 April 2013

bukan senang...............................

Nota: Dicoret pada 21 Februari 2011 di Meraung tak tentu pasal


salam...

bukan senang nak senang,
bukan susah nak susah.....



kenapa susah sangat nak berubah???
kenapa susah sangatttt nak jd baik....
payah sangat ke??? apesal orang laen boleh...nape aku xboleh...
aku pun nak jugak jd baik cam orang laen... salah ke nak jd baek??
tp....apesal sampai skang aku still lg xberubah....cam esei lmt yg aku tulis,
'I want changes my life'. malang nyer 2 juz impian jek.. xde perubahan pun.
bukan nyer aku xcube, tp xboleh... byk sgt penghalang... bile start jek nak jd
baek, macam2 dugaan datang melanda... pulak 2 datang bertimpa-timpa....
kadang.kadang sampai xtertanggung, lau tym xberubah 2... xde pulak dugaan cam ni..
kenape ek?? kadang2 cube jugak utk pk positif... tp jalan jugak, alik2 jd cam dulu kale gak..
brubah seminggu, pas 2 bwat perangai cm dulu2 gak.. lemah nyer diri ku ini..hu



tp...baru aku sedar, nak jd baek mmg xsemudah makan kacang... lau mudah cam 2 jwab nyer 
ramai la org baek kat dunia ni..he so kalu nak berubah ke arah jd baek 2 mmg kene kuat, bulatkan tekad...
insyaAllah aku akan berubah jugak se ari nanti.... orang yg nak jd baek mst kene uji dulu baru boleh lulus...
cam dalam firman Allah,



"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta." (Surah Al-Ankabut: 3-4) 




sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan