Ahad, 23 Disember 2012

Inilah Alasan Kenapa Orang Gila Tidak Pernah Sakit

Salam semua.

Pernah  X anda berpikir, kenapa orang gila selalu sihat dan ceria? Apa rahsianya? Tidak pernah kita melihat sekali pun ada orang gila di mana-mana, minum ubat, memakai koyok, atau sakit gigi sekalipun. Jawapannya adalah KERANA MEREKA TIDAK PERNAH STRESS !!!

Orang gila tidak pernah sakit kerana mereka tidak pernah stress. Mereka tidak perlu nak berpikir apa-apa pun. Makanan  lak apa-apa pun mereka makan. Tidak seperti kita. Dah ada ayam goreng,  nak makan sate. Sudah ada laksa penang, masih lagi makan pizza, hotdog, dan lain-lain. Sedangkan orang gila tidak pernah minta makanan macam itu pun. Makanan apapun asal namanya makanan tetap mereka makan. Bahkan nasi basi pun mereka makan..he3


Kedua, orang gila itu selalu qona'ah. Mereka itu beriman. Menerima semua pemberian Allah untuk mereka. Tidak pernah minta macam-macam benda. Tidak seperti kita. Sudah diberi kaki, nak minta motor. Dah ada motor, nak kereta pula. Dah ada rumah banglo pun masih rasa tak cukup. Akhirnya beli ini beli itu. Last-last, hutang keliling pinggang. Nah, ketika hutang dah  menggunung mulalah jatuh sakit.

Orang gila itu ade pakaian ke x ke,dorang ok jek. Kalau mengantuk, tidur je kat mane2.. Mereka xkisah pun ngan tilam empuk kat umah korang 2. lau kita xde tilam mula lah xboleh tidor. tym kena g camping??? nah amik kaw! baru tahu langit 2 tinggi ke rendah.

Orang gila jarang sakit juga sebab dorang ni sokmo2 berbahagia. ade 2 setiap masa duk tersenyum jek.Betul kan? Orang yang selalu tersenyum pasti hatinya bahagia dan tenteram. Everething is running well, hehe .. yang best nye dorang ni xada masalah kot. Kalaupun ada masalah pun, dia menganggap itu sebagai hiburan yang menyenangkan. sebab 2 la dorang tersenyum jek macam kearang rebus.

Nah, lau nak sihat nak hepi2, nak enjoy dunia akhirat  jadilah "Orang gila". Maksudnya, hiduplah dengan qona'ah, tidak payah nak macam-macam dan selalulah tersenyum. Mudah-mudahan korang semua sihat dan terus tersenyum.

Di petik dan disesuaikan oleH penulis dari sini: source

Tiada ulasan:

Catat Ulasan