Khamis, 17 Januari 2013

12 Website Online Shopping Terbaik!!!!


Shopping secara online merupakan salah satu gaya hidup yang semakin pesat berkembang sekarang. Sejak perkembangan internet meningkat, sebagian besar aktiviti dilakukan dengan lebih pantas dan segera. Nak shopping  pun lebih mudah. 
Shopping kat laman maya ni sangat mudah  kita perlu order secara online sahaja, transfer wang menggunakan internet banking seperti CIMB Click dan Maybank 2 U atau pun Pay Pal, dan barang pun sampai di rumah. Biasanya mengambil masa 2-3 hari jika dalam negara dengan mengunakan khidmat Pos Laju, Gdex, Express Link, Nation wide dll. jika membuat tempahan dari luar negara biasanya menggunakan, Fedex, Pos Daftar dll.
Istimewanya shopping secara online ini alalah lebih murah daripada kedai offline. Hal ini kerana kedai online tidak memerlukan kos operasi yang besar. Harga  yang murah dan tawaran yang menarik dek kerana persaingan inilah yang menjadi punca  Shopping secara online makin degemari oleh masyarakat. 
Shopping onlineakan menjadi gaya hidup dan cara belanja gaya hidup modern kerana menjimatkan wang dan masa. Pembeli tidak perlu lagi bersusah payah memborong  di jalan dan  di shoping complex.. 

di bawah ini adalah antara kedai/website aku suka shopping secara online. masing-masing mempunyai kelebihan masing-masing.


Kebanyakan barang yang dijual merupakan New Brand, sering kali mempunyai offer-offer yang menarik, kadang-kadang sehingga 90%. Kebanyakan barang made in China. Terdapat juga peniaga dari Korea, Jepun, Singapura dan Malaysia. Shipping Method berbayar Seperti Fedex(2minggu), Free Shipping  menggunakan pos daftar (30hari), Pelbagai barangan seperti elektrik dan elektronik, pakaian, kosmetik, gadjet, kesihatan dll. Kaedah pembayaran, Pay Pal, Visa, Western Union dll. Banyak kali dah beli kat sini.

Pelbagai pilihan. Paling popular dalam penawaran pakej untuk pelancongan dengan harga murah.Barang elektronik, kesihatan, dan kosmetik, pakaian. Penghantaran Pos laju,  StreetDeal.my membawa anda tawaran terbaik harian di Malaysia dengan diskaun hebat daripada 50% kepada 90% daripada spa, restoran, pakej pelancongan, pawagam dan hiburan, dan banyak tawaran yang lebih sejuk dan aktiviti. Pilih perjanjian kegemaran anda dan membeli baucar anda hari ini. 5-6x kali jugak lah buat pembelian kat sini.

Menawarkan diskaun yang menarik. Perlu bijak memilih kerana anda akan rambang mata. Hiasan, elektronik, pelancongan dll. Penghantaran pos laju, express link, dll. beli murah-murah, deal, redeem voucher berbelanja lah dengan kepuasan yang tiada tandingan. Baru 2x aku shopping kat sini.

Paling famous kot, mesti semua dah tahu pasal shopping kat ebaywalaupun tak pernah beli barang kan, Aku pernah beli sekali je, tak suka kerana barang lambat sampai, aku beli ray ban kat sana. Tapi mesti ramai yang suka shopping kat ebay kan. ikutlah duit masing-masing. 

Lelong tempatan punya, memang cukup famouskan. aku pernah beli sekali je kat lelong ni, pernah juga cuba nak Bid tapi tak pernah lepas pun. Kalau nak shopping kat sini berdasarkan pembelian pertama aku, aku puas cukup puas hati tapi nak shopping kedua kali tak ada barang yang bekenan.

-

-

Sold.my, baru berapa tahun jagung dikenalkan kat Malaysia rasanya, tapi selepas diperkenalkan agak popularlah, aku pernah la jugak try nasib kat sini tapi sekali dapat bid, itu pun beli token je. Barang memang tak pernah dapat lagilah setakat ni. Memang best membida secara online ni tapi mengabes kan duit jek. adelah dalam RM100 duit aku hangus. Sekarang tak layan dah. walaupun tengok ada yang dapat barang ratus-ratus ringgit dengan harga RM5.  

Siapa-siapa tak pernah shopping kat sini try la.. services terbaik tapi, harga barang standard luar je la.. lau ada barang manarik insya-Allah aku beli lagi.

Dah 3x aku beli kat sini, 3x beli kamera.. siyez murah, sebab tu aku beli. Lagipun 1st time beli dapat voucher Rm20. ++ dengan offer dalam tu sangat murah harga kemera aku. So Tiap kali aku beli terpaksa la aku register guna email baru..teruknya aku.. dosa tak??? tak kot..amin.

Banyak kali dah aku beli kat sini, ali ni adik beradik ali baba, bezanya ali baba untuk beli borong tapi Ali Express  beli sikit-sikit je. Berpangkalan kat China so maksudnya kita beli Perniaga dari sana la. Macam-macam dah aku beli kat sana, setakat aku shopping dari Ali ni Alhamdulillah semua barang sampai sebab tu kena panday pilih peniaga. Tapi jagan risau sebab pembelian kita ni secure, selagi kita tidak sahkan barang sampai, peniaga takkan dapat duit yang kita bayar. so boleh la shopping puas-puas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan